Anvelopele unui autovehicul de cele mai multe ori sunt considerate componente mai putin importante. Acest lucru este o apreciere gresita ,singurele suprafete de contact intre autovehicul si carosabil il constituie anvelopele.
Acestea trebuie sa intruneasca mai multe caracteristici legate de suspensie, directie, viteza, greutate, zgomot, mai mult decat acest lucru ele trebuie sa faca fata unor forte externe exercitate asupra lor, cum ar fi franare, accelerare, viraje, socuri, in timpul rularii cu gropi, borduri, denivelari ale suprafetei carosabile, carosabil ud, alunecos, acoperit cu zapada sau gheata.
De aceea trebuie sa li se acorde o atentie deosebita pentru a beneficia de performantele si confortul lor pe toata durata lor de functionare.
Dimensiunea anvelopelor este inscriptionata pe ambele parti laterale a acestora. Anvelopa din imaginile de mai jos are specificatiile: 205/55 R16 91 V
Acestea reprezinta:
1. 205 – latimea benzii de rulare masurate in mm reprezinta zona de latime maxima cand anvelopa este montata pe janta. Latimea reala a anvelopei depinde de janta pe care este montata.
2. 55 – talia anvelopei data in procente din latimea benzii de rulare. Daca nu este specificat acest raport nominal de raport (ex. 175R14), atunci se ia in considerare raportul de baza, care in cazul anvelopelor radiale este 82%.
3. R – constructie radiala a carcasei anvelopei. Anvelopele radiale au firele din pliuri extinse pana la talon. Firele sunt dispuse la unghiuri de 90°, carcasa fiind stabilizata de o curea circumferentiala din sarme.
4. 16 – diametrul jantei in toli(inch)
5. 91 – indice de sarcina (greutate)
6. V – indice de viteza
7. CKM- seria anvelopei
8. 1002 – data fabricatiei, saptamana a 10-a, anul 2002 DOT: Department of transportation (Ministerul transporturilor).Dupa aceste prescurtari apare scrisa data fabricarii (saptamana si anul). La anvelopele fabricate in periada 1990-1999, exista un simbol „<” reprezentand acest deceniu.